| | | | 10 Mar 2010. 11:41 | | | Vino za vitkost | | | | Najnovije istraživanja američkih naučnika otkriva da ključ vitke linije leži u svakodnevnom ispijanju čaše vina. Oni su došli do zaključka da se žene, koje uživaju u čaši ili dvije vina dnevno, manje goje od onih koji se strogo drže mineralne vode ili gaziranih sokova. Naučnici su prednost dali crnom vinu.
U opsežnom istraživanju učestvovalo je oko 20.000 žena, od 39 godina i starijih, koje su otkrile svoje navike u vezi pića, a tokom narednih 13 godina praćene su promjene u njihovoj težini.
Pokazalo se da tijelo procesuira kalorije iz alkohola na drugačiji način nego one iz hrane. Taj zaključak možda objašnjava činjenicu da se Italijanke i Francuskinje teže goje, iako dok jedu, redovno piju vino.
Naučnici vjeruju da kod ljubitelja vina jetra razvija drugačiju metodu razgradnje alkohola, a višak energije uglavnom brzo sagorijeva ne pretvarajući se u masno tkivo. To znači da će 120 kalorija iz male čaše crnog vina uglavnom odmah sagorjeti, a isti broj kalorija koje unosimo u organizam kad pojedemo parče pice, pretvoriće se u masnoće.
Iako veliki broj istraživanja potvrđuje korisnost crnog vina za zdravlje, koje povećava nivo dobrog holesterola (HDL) i sprečava zgrušavanje krvi i podstiče cirkulaciju, alkohol se svejedno smatra jednim od glavnih uzroka obolijevanja od raka dojke. |
| | |
| | | Reklame |  | |
|
| |
| | |